halvblodsryttare

Alla inlägg under augusti 2013

Av Olivia Jönsson - 31 augusti 2013 18:09

Tjena tjena!:D


är så sjukt taggad!:D Bara en vecka kvar till praktiken, först 2veckor hos en mjölkbonde i Ilnestorp och sen 2veckor på Djurkliniken i Löberöd, ska bli skoojjskoojj:D Sen efter praktiken är det ÄNTLIGEN dax att ta med min "lilla" pålle till skolan:D Boxen är vald och kontraktet ifyllt:D Iiiihhhh ska bli så sjukt kul:D Just nu skrittas han bara men lagom till han flyttar till skolan så kan han börja travas kortare sträcker på rakt spår:D


Det var allt för tillfället:) See you later alligator:D


   

Av Olivia Jönsson - 18 augusti 2013 12:56

Hejsan svejan bloggläsare (ingen), idag är det söndag och man är lite sleten från gårdagens kräftskiva(y) En liten sak som hänt sen jag bloggade sist.... Puppy är under igångsättning! Emelie i min klass kom hit och var den första som satte livet till, vi tordde han skulle brakalös och vara väldigt taggade men han förvånade oss alla.. Redan när vi tog in honom från hagen så visade han  sig vara väldigt lugn och han stod väldigt lugnt och fint i stallgången (vilket han inte gjorde innan skadan) och han brydde sig inte när vi sadlade honom (vilket han gjorde innan skadan). Vi trodde att det kanske berodde på värmen. Vi ledde ner honom till banan där Emelie satt upp och han gjorde INGENTING! Han va så förbannat lugn och fin! Åhh älskar min pålle :') Men iaf, Emelie skrittade runt honom på banan i ca 40min och sen skrittade hon honom hem och även då var han kolugn. 


Nu vecka 33 hade jag och 2 vänner ett "ridläger" och då skulle jag skritta honom. Så vi tog in Puppy och Mosez i stallet, jag satte fast honom i kedjorna i stallgången och åter igen var han lugn och fin! (Och denna dagen var det inte sol och ganska svala friska vindar), jag hoppade upp här hemma och Julia höll honom i ett grimmskaft när vi gick ner men eftersom han var så lugn så tog vi bort det ganska snabbt. Även denna gången lunkade han runt på banan hur lugn som helst.


Dagen efter hann jag inte rida honom men dagen efter det tog vi ytterligare en runda ner till banan, denna gången skrittade jag på Puppy, Julia på Mosez och Ellinor på Lincoln, och återigen var puppy lugn och fin!

Bilder från hans första ridturer!:)

           

#ToscijDance #Horse #Red #Blue #white #outfit #Darkbrown #Sweden #Injury #gettingbetter #love #best #horsie #ever #doesn'tmetterifyou'reblackorwhite #B-ponny #B-pony #swidishgirls #swedish #girls #Skåne #Skauuune #villmanridafårmanlida #wintec #cair #Mosez #MosezII #Toscij #Dance #snelhest #häst #kärlek #truelove  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards