halvblodsryttare

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Nu jävlar har startskottet gått!

Av Olivia Jönsson - 18 augusti 2013 12:56

Hejsan svejan bloggläsare (ingen), idag är det söndag och man är lite sleten från gårdagens kräftskiva(y) En liten sak som hänt sen jag bloggade sist.... Puppy är under igångsättning! Emelie i min klass kom hit och var den första som satte livet till, vi tordde han skulle brakalös och vara väldigt taggade men han förvånade oss alla.. Redan när vi tog in honom från hagen så visade han  sig vara väldigt lugn och han stod väldigt lugnt och fint i stallgången (vilket han inte gjorde innan skadan) och han brydde sig inte när vi sadlade honom (vilket han gjorde innan skadan). Vi trodde att det kanske berodde på värmen. Vi ledde ner honom till banan där Emelie satt upp och han gjorde INGENTING! Han va så förbannat lugn och fin! Åhh älskar min pålle :') Men iaf, Emelie skrittade runt honom på banan i ca 40min och sen skrittade hon honom hem och även då var han kolugn. 


Nu vecka 33 hade jag och 2 vänner ett "ridläger" och då skulle jag skritta honom. Så vi tog in Puppy och Mosez i stallet, jag satte fast honom i kedjorna i stallgången och åter igen var han lugn och fin! (Och denna dagen var det inte sol och ganska svala friska vindar), jag hoppade upp här hemma och Julia höll honom i ett grimmskaft när vi gick ner men eftersom han var så lugn så tog vi bort det ganska snabbt. Även denna gången lunkade han runt på banan hur lugn som helst.


Dagen efter hann jag inte rida honom men dagen efter det tog vi ytterligare en runda ner till banan, denna gången skrittade jag på Puppy, Julia på Mosez och Ellinor på Lincoln, och återigen var puppy lugn och fin!

Bilder från hans första ridturer!:)

           

#ToscijDance #Horse #Red #Blue #white #outfit #Darkbrown #Sweden #Injury #gettingbetter #love #best #horsie #ever #doesn'tmetterifyou'reblackorwhite #B-ponny #B-pony #swidishgirls #swedish #girls #Skåne #Skauuune #villmanridafårmanlida #wintec #cair #Mosez #MosezII #Toscij #Dance #snelhest #häst #kärlek #truelove  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia Jönsson - 1 oktober 2014 23:56


Här är filmen från pay n' jumpen den 17/9 :) Lite allmänt kaos och inte så rka och fina vägar menmen vi kom runt felfria och både jag och Puppy hade grymt kul:D Ny pay n' jump nästa vecka på skolan igen :D Glöm inte anmäla er ;)               ...

Av Olivia Jönsson - 1 oktober 2014 23:12


Här kommer en gammal film från i vintras när vi hoppar småstockarna på gräsbanan :)                                                                                                ...

Av Olivia Jönsson - 30 september 2014 00:18


För en gångs skull längtade jag efer måndagen och nu är den här och har även passerat :) Idag var min och puppys första terrängträning och Puppy var ju mer är lite taggad ;) Kan ju inte påstå att vi fick till några vackra språng men vi kom över hinde...

Av Olivia Jönsson - 21 september 2014 17:56

Jaha, då va det väl dax för ytterliggare ett försök att få igång bloggen. Det har ju hänt lite sedan jag bloggade här sist. :) Jag har börjat komma igång ordentligt med min lilla pöjk (Puppy), träningarna flyter på och han musklas mer och mer för v...

Av Olivia Jönsson - 7 april 2014 22:05


Har nu fått värsta suget till att börja dra igång bloggen på allvar men för att det över huvudtaget ska bli en intressant blogg så behöver jag finjustera lite grejer:P    1. Bloggens utseende;            Just nu har bloggen en tillfällig header...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards