halvblodsryttare

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Snart dax att starta upp bloggen igen...

Av Olivia Jönsson - 30 december 2012 20:23

Som rubriken säger så kommer jag snart att starta upp bloggen igen efter att ha haft den ner ett tag iom Puppys skada. Men nu är det bara 44dagar kvar tills skadan är läkt (Förhoppningsvis kommer det vara läkt tidigare). Vi ska ta av bandaget igen nu inom någon av de kommande dagarna när vi fått lugnande till honom. Har såret läkt igen så kommer vi kunna släppa ut honom i hagen!!:D:D Så vi håller tummarna för det bästa(y)<3 Sen börjar allt arbete med att båterställa alla hans muskler och hans psyke! För innan var han världens lugnste pålle (Förutom om han var ensam i stallet) men nu blir han rädd för ALLT! Tur att typ ingen skjuter raketer i närheten av vårt hus...


När han ska börja skrittas om då 44 dagar så kommer jag ta en bild på honom så ni ser hur han ser ut nu och sen kommer jag ta en ny bild varje månad. Helt ärligt så ser han skabbig ut just nu... trots att han ryktas varje dag så har det fastnat damm i pälsen som inte går bort utan ett bad (Vilket vi inte kan ge honom tack vare bandaget), så nu är han grå ist för svart/mörkbrun. Sen har han så på manke, ben mm från när han lägger sig samt reser sig då han är lite klumpig med benet. Min stackars lilla pöjk:( Han kommer behöva lugnande när vi släpper ut honom annars kommer han springa ihjäl sig... 


Aja dax att gå upp på rummet och kolla film:) Imorgon blir det att rida mammas odåga till häst x)<3


åhh förresten nu höll jag på att glömma veckans blogg:) http://felill.blogspot.se/ 


Felicia tar massvis med underbara bilder på hundar, katter, hästar m.m :) Titta och njut!:)


Bjuder på en bild från förta gången jag red Puppy här hemma:)<3

   


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia Jönsson - 1 oktober 2014 23:56


Här är filmen från pay n' jumpen den 17/9 :) Lite allmänt kaos och inte så rka och fina vägar menmen vi kom runt felfria och både jag och Puppy hade grymt kul:D Ny pay n' jump nästa vecka på skolan igen :D Glöm inte anmäla er ;)               ...

Av Olivia Jönsson - 1 oktober 2014 23:12


Här kommer en gammal film från i vintras när vi hoppar småstockarna på gräsbanan :)                                                                                                ...

Av Olivia Jönsson - 30 september 2014 00:18


För en gångs skull längtade jag efer måndagen och nu är den här och har även passerat :) Idag var min och puppys första terrängträning och Puppy var ju mer är lite taggad ;) Kan ju inte påstå att vi fick till några vackra språng men vi kom över hinde...

Av Olivia Jönsson - 21 september 2014 17:56

Jaha, då va det väl dax för ytterliggare ett försök att få igång bloggen. Det har ju hänt lite sedan jag bloggade här sist. :) Jag har börjat komma igång ordentligt med min lilla pöjk (Puppy), träningarna flyter på och han musklas mer och mer för v...

Av Olivia Jönsson - 7 april 2014 22:05


Har nu fått värsta suget till att börja dra igång bloggen på allvar men för att det över huvudtaget ska bli en intressant blogg så behöver jag finjustera lite grejer:P    1. Bloggens utseende;            Just nu har bloggen en tillfällig header...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards