halvblodsryttare

Direktlänk till inlägg 6 juni 2013

I'm back on track!

Av Olivia Jönsson - 6 juni 2013 21:11

Jaha, då var tiden inne att starta bloggen, helt ärligt hade jag nästan glömt bort den. Men nu är jag tbx, mer skrivsugen än någonsin! Vad har då hänt under den tiden jag inte varit här? Jo, Puppys bandage är avplockat, såret läkt, han är utsläppt tillsammans med dem andra hästarna och hans rehabilitering är igång för fullt! Har dock inte ridit på honom än eftersom allt blev uppskjutet pga ett nytt sår som han fick fast som var ganska lindrigt.


Vad gäller den fysiska biten så gället det just nu att leda honom på hårt underlag för att stärka den senan som är hel i hans ben samt för att stärka de övriga senorna. Och för den psykiska biten så tränar vi på att kunna gå förbi stället som skadan skedde på. En annan sak som behöver tränas upp är hans tillit till mig. Jag ses inte som hans favorit eftersom han ser det som att jag bara kommer ta honom och stänga in han i boxen igen. Men efter ett par dagars träning av att hämta honom i hagen, gå ut en liten rund, låta honom käka gräs och sen sätta tillbaks honom i hagen så är är han betydligt lättarre att fånga i hagen.


En vanlig fråga som jag får är hur han klarar av det här med att springa mm med en avskuren sträcksena som troligtvis aldrig kommer läka ihop. Svaret är ganska enkelt, en häst har två senor i sina bakben och klarar sig fint med bara en sena. Det som kommer vara problem för honom är att han kanske kommer få en "fördröjning" i steget. Inget som kommer påverka han i dem klasser i dressyr och hoppning som vi kommer tävla. 


Yesyes, slutligen tänkte jag uppdatera er med lite nya färska bilder på Puppy:)


         

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia Jönsson - 1 oktober 2014 23:56


Här är filmen från pay n' jumpen den 17/9 :) Lite allmänt kaos och inte så rka och fina vägar menmen vi kom runt felfria och både jag och Puppy hade grymt kul:D Ny pay n' jump nästa vecka på skolan igen :D Glöm inte anmäla er ;)               ...

Av Olivia Jönsson - 1 oktober 2014 23:12


Här kommer en gammal film från i vintras när vi hoppar småstockarna på gräsbanan :)                                                                                                ...

Av Olivia Jönsson - 30 september 2014 00:18


För en gångs skull längtade jag efer måndagen och nu är den här och har även passerat :) Idag var min och puppys första terrängträning och Puppy var ju mer är lite taggad ;) Kan ju inte påstå att vi fick till några vackra språng men vi kom över hinde...

Av Olivia Jönsson - 21 september 2014 17:56

Jaha, då va det väl dax för ytterliggare ett försök att få igång bloggen. Det har ju hänt lite sedan jag bloggade här sist. :) Jag har börjat komma igång ordentligt med min lilla pöjk (Puppy), träningarna flyter på och han musklas mer och mer för v...

Av Olivia Jönsson - 7 april 2014 22:05


Har nu fått värsta suget till att börja dra igång bloggen på allvar men för att det över huvudtaget ska bli en intressant blogg så behöver jag finjustera lite grejer:P    1. Bloggens utseende;            Just nu har bloggen en tillfällig header...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards