halvblodsryttare

Alla inlägg under maj 2012

Av Olivia Jönsson - 31 maj 2012 23:51

Hej igen bloggen!:D


Har pausat lite från bloggen senaste veckorna då jag inte hunnit med att blogga:/ men nu är jag tillbaks!:D Sedan förra inlägget har jag varit på 2 dressyr träningar och 2 hoppträningar för Ann-Louise med Puppy, har gått super!:D Dressyren går så där, men faktiskt ganska hyffsat med tanke på att jag inte ridit dressyr för tränare på ca 2år och nu med ny häst:) På första hoppträningen hoppade vi en bana på ca 80cm då Puppy var helt slut redan när vi kom dit:/ Det pga. att han inte helt vant sig vid att åka släp så han "står och går på stället" där han står i släpen hela vägen till hörby + att det var riktigt varmt den dagen. Men igår när det var hoppträning igen så var det något svalare och han var något lugnare så han orkade betydligt mer:) Blev att vi hoppade en bana på 90cm-1m och det gick super:D Ingen rivning och ingen vägran:D 


Suddig bild och jag ser förjävlig ut men den får duga^^ xD

   

Av Olivia Jönsson - 15 maj 2012 21:07

Blogg header till jacqulinesliv.blogg.se :)


 


 


Av Olivia Jönsson - 14 maj 2012 21:21

Jaha idag har man då ridit Toscij Dance :) Gick ganska bra faktiskt, TROTS att Mosez inte var med:O haha x)


Här kommer iaf en bild^^ (kommer fler i senare inlägg;D)

(Ni får ursäkt bildkvalitéen men det var mamma som fotade^^)

 

Av Olivia Jönsson - 13 maj 2012 21:18

Mitt halvblod är galet i huvudet:O Han höll på att riva boxen bara för att han stod inne utan Mosez:O haha x) Men sen om man ler iväg honom utan Mosez så går det bra xD Mosez känner sig stolt som har fått en lite lärljunge som slickar hans hovar vid minsta lilla befallning x)  Jaja väl nere på banan så gick han som en gud:D:D:D:D Gick i superfin form och gjorde prickfria skänkelvikningar mm:D Stolt över min lilla trög skalle^^ Så om vi bara får med honom till tävlingen i vinslöv så ska det nog gå bra^^


Imorgon ska jag försöka hinna med både Puppy och Leon men i huvudsak Leon då han ska tävlas i hoppning på torsdag:P


Ska även försöka fixa lite ridbilder på Puppy så fort jag kan^^


Bild på Toscij Dance (Puppy) ^^




 





Mosez II ^^ Puppy´s lilla "Älskling"

 

   

Av Olivia Jönsson - 12 maj 2012 23:35

Halloj!:D


Har inte hunnit rida varken Leon (min D-ponny) eller Puppy idag pga genrep av 97:ornas konfirmation (jag är ledare):( Men vi testade Annie´s sadel på honom och den passade inte :( Så nu har vi testat typ 8olika sadlar på honom man han har så förbaskat hög manke x) Men jag har en som  jag iaf kan rida vanligt i ifall jag paddar upp lite tills jag hittar en annan:P


Någon som vet bra sadlar för hästar med hög manke och rak rygg?:P Har hört att kieffer ska vara bra?:P Något mer märke?:P Så man vet lite vad man ska titta efter:P


 Mammas vän frågade mig i förr går ifall jag ville vara med på en pay and ride i Vinslöv näste helg och tävla LC eller LB i dressyr x) Jag funderar på att göra det:P Dock har jag aldrig tävlat dressyr innan x) Har inte ens ridit en hel dressyr bana x) Så det ska bli intressant x) Sen den 17 ska jag tävla pay n' jump med Leon på hamma klubben (Frosta RF) men ska bara hoppa typ 60cm eller något iom att han har världens sämsta kondition för tillfället + att han inte hoppat en hel bana sedan han blev halt i typ oktober:/


Här kommer en bild på Toscij Dance och en bild på Leon primera:D


     

Av Olivia Jönsson - 10 maj 2012 18:09

Skulle egentligen hopptränat Toscij Dance igår men eftersom sadeln vi har inte ligger helt hundra så red jag bara ett kort vanligt pass nere på banan:) Han gick inte i lika fin form som i förrgår men det kan man förstå:P Han gillade inte riktigt att det regnade på elledningen som går tvärs över ridbanan så det smattrade x) Men han var iaf ganske duktig:)


här kommer en bild på Toscij Dance:D Har dock ingen ridbild men det kommer väl så småningom :)

   

Av Olivia Jönsson - 8 maj 2012 23:03

Hejhej!:)


Har nu bestämmt mig för att starta en ny blogg:) (igen)


Den kommer handla om mina framsteg med min nya häst som heter Toscij Dance. Det här första inlägget kommer mest vara en presentation av mig och Toscij Dance(puppy-smeknamn) :)


Info om mig:
 

Namn: Olivia Jönsson

Ålder: 16år

Intressen: Hästar, andra djur, en del bowling, agility, fotografering och bildredigering

 


Info om Toscij Dance:


Namn: Toscij Dance

Smeknamn: Puppy, Tosse

Ålder: 11år

Ras: Holländskt Halvblod

Kön: Valack

Färg: Mörkbrun

Inrikting: Hoppning & Dressyr

Meriter: Har inga meriter i Sverige, precis importerad hit

Temperament: Frammåt med inte het, ganska lugn i sig själv 

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards